Rajzolás

Rajzolás kezdőknek és profiknak. Tudatosítsd a benned rejlő kreativitást!

Némi reklám...

Utolsó kommentek

  • Nick Reevers: ....műszaki szakember voltam, de már nem vagyok... (2015.12.19. 10:32) Perspektíva #2
  • EniG: @Heiter Zsuzsa: Szia! Ha még nem kaptál választ, akkor én megpróbálok segíteni.Van egy úgynevezett... (2013.10.09. 17:48) Célok...
  • Heiter Zsuzsa: Sziasztok. Az lenne a kérdésem,hogy a szénceruzával rajzolt képem fog. Hogy tudom ezt megoldani,ho... (2013.09.11. 15:53) Célok...
  • Traianus: Ha arcot szeretnél ábrázolni én javasolnám, hogy először inkább koponyát próbálj rajzolni mindenho... (2011.02.16. 14:35) Oktatás, anyagok
  • mamoka49: Örülök, hogy megtaláltam az oldaladat. Már régóta kerestem, nagyon szeretnék megtanulni rajzolni. ... (2010.09.11. 22:56) Alapformák
  • Utolsó 20

Linkblog

Összhang

2007.10.06. 19:09 :: Skicc

Nem nagy titok, annál fontosabb:
a gondolataid és a kezed közötti összhang.

Vagyis, hogy mennyire vagy ura a kezednek. Arra viszi-e a vonalat amerre szeretnéd, úgy csinálja-e ahogy kigondoltad, megfelelően leképezi-e a látott vagy képzelt alakot, formát, árnyalatot stb.

Mint annyi mindent, ezt is gyakorlással lehet fejleszteni. Természetesen ha ezt külön nem gyakorlod, idővel akkor is meglesz az összhang, de hát miért ne próbálnád meg tudatosan fejleszteni!
Például úgy, hogy amikor rajzolhatnékod van, csak fogod a ceruzát, kinézel valamit a környezetedben és lerajzolod. Bármit, ami szimpatikus, a kis radírtól a szobanövényen át a nagy szekrényig, vagy kint a szabadban bármit, teljesen mindegy. Ne radírozz, ne gondolkodj, csak rajzolj. Lehet vázlatosan, lehet aprólékosabban, a lényeg hogy csináld, és ne szöszmötölj vele. Bátran, határozottan, lendületesen (mint egy brainstorming).

Első lépésben próbáld meg úgy, hogy nem nézed a kezed, csak a tárgyat, vagy amit éppen kinéztél magadnak.
Második lépésben úgy, hogy nézed a tárgyat is, és nézed a kezed is amikor rajzol.
Harmadik lépésben pedig próbáld meg, hogy csak a rajzodra figyelsz, fejből rajzolj.

Ugyanazzal a tárggyal eljátszhatod mind a három lépést egymás után nyugodtan.
Csak lazán, felszabadultan. Nem kell senkinek elszámolnod vele, a saját örömödre alkoss!

1 komment

Címkék: gondolat rajz kéz brainstorming ceruza gyakorlás összhang vázlatos aprólékos bátran határozottan tudatosan

A bejegyzés trackback címe:

https://rajzolas.blog.hu/api/trackback/id/tr94188398

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

DavE 2009.11.18. 20:34:32

Jesszus, ez nagyon érdekes. Rátaláltam erre a blogra, és olvasgatom. Azt írja ebben a részben. ne figyeljek a papírra. Először hülyeségnek tartottam de kipróbáltam, és.. és.. utána majdnem leestem a székről. Működött. Majdnem pontosan az lett amit akartam. Ezután mindent kipróbálok ami itt van, köszönöm. :D
süti beállítások módosítása