Rajzolás

Rajzolás kezdőknek és profiknak. Tudatosítsd a benned rejlő kreativitást!

Némi reklám...

Utolsó kommentek

  • Nick Reevers: ....műszaki szakember voltam, de már nem vagyok... (2015.12.19. 10:32) Perspektíva #2
  • EniG: @Heiter Zsuzsa: Szia! Ha még nem kaptál választ, akkor én megpróbálok segíteni.Van egy úgynevezett... (2013.10.09. 17:48) Célok...
  • Heiter Zsuzsa: Sziasztok. Az lenne a kérdésem,hogy a szénceruzával rajzolt képem fog. Hogy tudom ezt megoldani,ho... (2013.09.11. 15:53) Célok...
  • Traianus: Ha arcot szeretnél ábrázolni én javasolnám, hogy először inkább koponyát próbálj rajzolni mindenho... (2011.02.16. 14:35) Oktatás, anyagok
  • mamoka49: Örülök, hogy megtaláltam az oldaladat. Már régóta kerestem, nagyon szeretnék megtanulni rajzolni. ... (2010.09.11. 22:56) Alapformák
  • Utolsó 20

Linkblog

Rajzolj gátlástalanul!

2007.10.06. 12:09 :: Skicc

A rajzolás egy csodálatos dolog, alkotsz, és közben kikapcsolódsz. Örömet szerzel magadnak, és örömet szerezhetsz másoknak. Megnyugtat (normális esetben), és terápiás hatásai is vannak.
Nagyon sok ember azonban gátlásokkal küzködik, amikor rajzolásról van szó. Pedig nincs miért.
Lehet, hogy gyermekkorban nem fektettek kellő hangsúlyt a kézügyességed fejlesztésére, vagy egyszerűen csak téged nem érdekelt a dolog, lehet hogy az oviban a "barátod" mindig elvette a kedvenc ceruzádat (ezt belül traumaként élted meg, gáltások születtek belőle) - és még számtalan oka lehet, hogy most nem tudod önfeledten táncoltatni a ceruzát a papíron.
Az nem kifogás, hogy "nem tudok rajzolni". Mindenki tud! Nem művészekhez kell hasonlítani magadat. Senkinek nem kell megfelelned, csupán magadnak szerezz örömet vele!

Természetesen minél többet gyakorolsz, annál inkább lesz elfogadható a végeredmény számodra, és esetleg annál nagyobb az esélye, hogy mások érdeklődését is felkelted a munkáiddal.
Azonban ha elsajátítasz egyfajta látás-, gondolkodásmódot, hallgatsz a belsődre, nem utánzol hanem önmagadat adod, mindenféle előképzettség nélkül is csodálatos eredményeket érhetsz el.

Egy a lényeg: amikor nekiállsz alkotni, ne kételkedj, ne szorongj, ne aggodalmaskodj, ne félj, egyszerűen csak csináld!!! Nem tudod rosszul csinálni!!! Te Te vagy, az alkotásod a Te alkotásod, egyedi és megismételhetetlen!

Rajzolj a rajzolás öröméért!


Csak lazán, könnyedén, játékosan!
Ha felmerül bármilyen érzés, csak figyeld, fogadd el az érzést és rajzolj tovább. Akkor és addig rajzolj, amikor és ameddig jól esik.
Legyél tudatos a folyamatra, a pillanatra, amikor rajzolsz, akkor rajzolj, és ne a munkán, a házi feladaton, vagy a bulin járjon az eszed!

1 komment

Címkék: rajz alkotás öröm figyelem művész ceruza gyakorlás korlát gátlástalan tudatosság rajzolás kézügyesség gátlás

A bejegyzés trackback címe:

https://rajzolas.blog.hu/api/trackback/id/tr23188021

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Andi 2008.11.13. 21:57:30

Szia!

Nekem is nagyon tetszik az ötlet! Különösen, hogy pl én nagyon szégyenlős vagyok, főként, ha a problémáimről kell beszélnem..:) Nekem nagyon sokat jelent a rajz! Nem vagyok profi, ugyanis soha nem tanultam, kivéve, amit mindenki másnak megtanítanak az általános iskolában..
Sokat unatkoztam amikor kicsi voltam, és akkor mindig rajzoltam. Mára egészen jól látok dolgokat, de érzem, hogy ez nem elég!! Szinte bármit lemásolok, de emlékezetből még egy széket is alig tudok lerajzolni... Az arcokkal is akad problémám.. némelyiknek egészen jól meglátom a sajátosságát, de némelyikkel nagyon szenvedek.. Az arányok... néha túl jók néha borzalmasak... Ezek számomra nagy problémák és reménykedem abban, hogy majd sikerül megoldást találnom a segítségeddel. Nos, én előre is köszönöm neked...
süti beállítások módosítása