Rajzolás

Rajzolás kezdőknek és profiknak. Tudatosítsd a benned rejlő kreativitást!

Némi reklám...

Utolsó kommentek

  • Nick Reevers: ....műszaki szakember voltam, de már nem vagyok... (2015.12.19. 10:32) Perspektíva #2
  • EniG: @Heiter Zsuzsa: Szia! Ha még nem kaptál választ, akkor én megpróbálok segíteni.Van egy úgynevezett... (2013.10.09. 17:48) Célok...
  • Heiter Zsuzsa: Sziasztok. Az lenne a kérdésem,hogy a szénceruzával rajzolt képem fog. Hogy tudom ezt megoldani,ho... (2013.09.11. 15:53) Célok...
  • Traianus: Ha arcot szeretnél ábrázolni én javasolnám, hogy először inkább koponyát próbálj rajzolni mindenho... (2011.02.16. 14:35) Oktatás, anyagok
  • mamoka49: Örülök, hogy megtaláltam az oldaladat. Már régóta kerestem, nagyon szeretnék megtanulni rajzolni. ... (2010.09.11. 22:56) Alapformák
  • Utolsó 20

Linkblog

Perspektíva #2

2008.03.10. 22:44 :: Skicc

Két alapvető perspektivikus ábrázolást szoktak említeni: az axonometrikusat, és az iránypontosat.
Az axonometrikus lényege, hogy a vonalak párhuzamosak egymással, a teste ferdén fentről látjuk, mindig három oldalt egyszerre (téglatest esetében). Ennek is több módszere van, később foglalkozhatunk ezekkel is.

Most azonban az iránypontos perspektíváról ejtenék több szót, illetve szkennelek be ábrákat is a héten.
Az axonometrikustól eltérően a testeket határoló élek, vonalak itt nem párhuzamosak, hanem úgymond összefutnak a végtelenben, jobban mondva a képzeletbeli horizont tetszőlegesen megválasztott pontjában.
A horizont többnyire nem látható, viszont segédvonalként érdemes használni, és ezen felvenni az iránypontot, -pontokat - egyet vagy kettőt attól függően, hogy a szemlélőhöz viszonyítva hogyan helyezkednek el a tárgyak.
folyt. köv.

6 komment

Címkék: perspektíva horizont axonometria iránypontos perspektíva iránypont

A bejegyzés trackback címe:

https://rajzolas.blog.hu/api/trackback/id/tr94375260

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

vassaron 2008.05.05. 22:58:20

Szívesen (értelmes) vitába szállnék a fenti szöveggel. Szerintem az axonometria nem perspektivikus ábrázolás.Illetve nem csak a horizontnak és nem is tetszőleges pontján vannak azok a bizonyos iránypontok. Kérem javítsanak ki ha tévednék. -Egy diák-

Tóth Béla János · http://alfiq2 2008.06.17. 22:16:09

Műszaki szakember voltam , tudom mi az axonometria,és a geometria! Portré rajzról szeretnék egy kis ismeretet! Tud-e valaki segíteni? megköszöntem!

Tóth Béla János · http://alfiq2 2008.06.17. 22:24:55

Műszaki szakember voltam!Tudom mi az axonometria és ismerem a geometriát!
A portré alapjait szeretném megismerni!

Tóth Béla János · http://alfiq2 2008.06.17. 22:24:58

Műszaki szakember voltam!Tudom mi az axonometria és ismerem a geometriát!
A portré alapjait szeretném megismerni!

Tóth Béla János · http://alfiq2 2008.06.17. 22:30:40

Műszaki szakember voltam! Tudom mi az axonometria és a geometria!! Portré rajzozoláshoz, kaphatnék-e némi segítséget!

Nick Reevers 2015.12.19. 10:32:06

....műszaki szakember voltam, de már nem vagyok...
süti beállítások módosítása