Rajzolás

Rajzolás kezdőknek és profiknak. Tudatosítsd a benned rejlő kreativitást!

Némi reklám...

Utolsó kommentek

  • Nick Reevers: ....műszaki szakember voltam, de már nem vagyok... (2015.12.19. 10:32) Perspektíva #2
  • EniG: @Heiter Zsuzsa: Szia! Ha még nem kaptál választ, akkor én megpróbálok segíteni.Van egy úgynevezett... (2013.10.09. 17:48) Célok...
  • Heiter Zsuzsa: Sziasztok. Az lenne a kérdésem,hogy a szénceruzával rajzolt képem fog. Hogy tudom ezt megoldani,ho... (2013.09.11. 15:53) Célok...
  • Traianus: Ha arcot szeretnél ábrázolni én javasolnám, hogy először inkább koponyát próbálj rajzolni mindenho... (2011.02.16. 14:35) Oktatás, anyagok
  • mamoka49: Örülök, hogy megtaláltam az oldaladat. Már régóta kerestem, nagyon szeretnék megtanulni rajzolni. ... (2010.09.11. 22:56) Alapformák
  • Utolsó 20

Linkblog

Kezdők öröme

2007.10.04. 01:43 :: Skicc

Az a jó a rajzolásban (többek között), hogy nem annyira költséges, mint a festés. Persze lehet mindenből profi cuccot venni, de szerintem semmi értelme, főleg az elején. Nem csak hogy jóval drágábbak, de a beszerzésük is elég macerás lehet.
Ráadásul ettől nem lesz ügyesebb senki, esetleg a kép minősége lesz jobb valamivel.
De mivel még messze nem ez a célunk, koncentráljunk az elérhető, megfizethető termékekre. Lényegében bármelyik átlagos papír-, írószer boltban felszerelkezhetünk.

A ceruzarajz alapvetően a következő eszközöket igényli:

Ceruza:
A Koh-I-Noor tökéletesen megfelel, akárcsak a Lyra. 50-80 Ft-ért többfajta minőséget is találunk mindkét gyártmánynál. Érdemes megvenni egy 6H-tól 6B-ig terjedő sorozatot, nagyon sokáig elég lesz.

Egy Rotringot sem árt venni, a finom, éles, aprólékos munkáknál rendkívül jó szolgálatot tesz. Egy Zebra M-301-es, 0,5-ös hegyvastagsággal tökéletesen megteszi.

Radír:
Puha radírt érdemes használni, nem roncsolja úgy a papírt, könnyebb vele dolgozni.
A ceruzák végén található radírokat nem nagyon javaslom, ehhez azért nem megfelelő a minőségük.
A Koh-I-Noor (elefántos) ez esetben is nagyon jó lesz. Emellett nem érdemes mellőzni a monopolradírt, vagy gyurmaradírt sem, ami, ahogy a neve is utal rá, alakítható, így bármilyen kényes helyen meg tudjuk oldani a törlést vele. 

Papír:
A4-esból jó a 80 g/m2-es papír 500-as kiszerelésben.
A3-as lapot leginkább vázlattömb formájában lehet beszerezni, sokféle termék kapható. Mindenki döntse el, melyik a szimpatikus neki, itt sem érdemes eleinte a drágákkal foglalkozni.

6 komment

Címkék: festés radír rajzolás ceruzarajz koh i noor lyra 6h 6b rotring monopolradír gyurmaradír a4 a3 vázlattömb

A bejegyzés trackback címe:

https://rajzolas.blog.hu/api/trackback/id/tr31185324

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

bkEdit · http://egeszseges-eletmod.hu 2007.10.04. 23:22:42

Majdnem megkérdeztem, mi az a ceruza alatt, aztán az első cerkát, ami a kezem ügyébe került, jól megnéztem, és pont az van ráírva: KOH-I-NOOR, legfeljebb HB-s, majd meglátjuk, lehet-e nálunk 6b-s vagy 6H-st kapni.
Rotringból más is jó, ugye? Itt gondolom, azon túl, hogy jó fogás essen rajta, inkább a bél a fontos vastagság és puhaság tekintetében. 0,5-ös az enyém is,(momentán Fiesta) milyen kemény legyen?
Most előkerestem egy gyakoribb típusú rotringceruzát, de nincs ráírva, hogy zebra-e, vagy sem.

Jó készülődést mindenkinek!

Üdvözlettel:

bkEdit
egeszseges-eletmod.blog.hu

Manndil 2008.03.04. 01:18:14

Üdv :)
Én magam elég sokat rajzolok rotringgal,és a fő, hogy a váz maga kényelmesen fogható legyen.
Én általában 0.5-ös 2B-s belet használok,míg sima ceruzával a 3B-st kedvelem.
Nemrég persze beszereztem egy B-8B-s készletet, de a javaslatot szem előtt tartva, lehet hogy hamarosan a H-sokat is beszerzem :)
Radírok esetében elmondható, hogy az ár nem takarja a használhatóságot.Néha az ember meglepően olcsó, ám nagyon puha radírokra bukkanhat;)

Joe 2008.08.03. 01:43:51

Kompromisszumot érdemes kötni ha az ember jól és szépen szeretne rajzolni.Ceruzából:
Koh-i Noor H,HB.B(2B-től teljesen 10B-ig)Rotringból csak Zebrát szabad venni a gagyi hamar tönkre megyen.Vázlatrajzokhoz tudom még ajánlani a Faber-Castell ceruzát.Radírból meg a Softy Maped radírt

A rajzolás és az alkotás legyen veletek!

~Melcsy 2008.08.21. 11:41:38

Én a rajzoláshoz rotringot használok (0,3 mm-es), a vázlat kihúzásához tust vagy egyszerű golyóstollat (BIC medium). Előnye ugyanis hogy nem kell hegyezni soha mert mindig éles marad a vonal, nem vastagodik meg.

Rotringból én a Faber-Castell-t ajánlom vagy a Tikky-t (hullámos a fogórésze), mindkettőt kényelmes használni.

Keménységnél én általában Hb, B, 2B vagy 3B-t használom puhábbakat nem mivel nagyon maszatolódik a vonal.

Végül is, ízlés kérdése hogy ki mit szeret használni...

Színezéshez a legjobb a puha akvarellceruza (Koh-I-Noor Mondeluz), egy nedves ecsettel festménnyé alakítható a kész mű, ha úgy tetszik. Bár én mindig meghagyom simán kiszínezve

~Melcsy 2008.08.21. 12:06:44

Ha pedig valaki a ceruzát szereti használni, akkor is ajánlani tudom a Faber Castell Grip 2001-es ceruzát (háromszögletű, nagyon kényelmes a fogórésze). Igaz kissé borsosabb az ára, de nagyon jó szerintem.

Patrick_12 2009.11.22. 10:40:20

Nekem stabilo trio 361/HB ceruzám van háromszög alakú és nagyon jól lehet vele rajzolni és még lényelmes is.
süti beállítások módosítása